DeysivNorel.reismee.nl

Nog 2 weekjes te gaan....

Over 2 weken is het zo ver :D

Ik heb er superveel zin in, helemaal omdat ik alles heb afgerond nu, lekker geslaagd voor de kappersopleiding dus helemaal klaar.

Ook begin ik in augustus met een nieuwe opleiding Hair and Make-up artist (allround grimeur), 12 augustus vlieg ik terug uit Australië en 24 augustus begint de opleiding dus allemaal lekker krap geplant, aangezien ik in die tussentijd ook nog op vakantie met Melvin wil.

Ik ben de afgelopen maand ook druk bezig geweest met alles regelen, over en weer mailen met mijn gast gezin, nuttige dingen kopen voor mijn reis en zinloze dingen kopen voor mijn reis…….

Ondertussen is het meeste al geregeld zoals visum, verzekering en mijn vlieg ticket. Ik vlieg 11 februari om 14:30 vanaf Schiphol via Dubai naar Australië dan ben ik 20:50 12 februari in Adelaide dus ongeveer 28 uur vliegen.

Ik heb verder nog nooit gevlogen dus vind het echt super spannend helemaal omdat het direct 28 uur is, maar ik hoop dat ik ontzettend moe ben en het langste stuk van Dubai naar Adelaide alleen maar door slaap en alleen wakker word voor het eten :D

Maar goed, in Australië ga ik dus werken als au pair in Canberra, daar ga ik op een super schattig meisje van 2 passen. Mijn taken zijn in de ochtend kindje klaarmaken voor school en naar de opvang brengen en middags weer ophalen en beginnen met het avondeten zodra de ouders thuis zijn.

In die tussen tijd word van mij verwacht dat ik maximaal 1 uur licht huishoudelijk werk doe zoals keuken opruimen na ontbijt, de was doen, hond uitlaten en evt. stofzuigen en dweilen.

Het is namelijk niet de bedoeling dat ik daar poets vrouw wordt, wat veel mensen wel denken.

Ik ga dus 5 maanden werken als au air van 12 maart tot 12 augustus, en de eerste maand ga ik backpacken :D

Mijn plan is van Adelaide naar Sydney te reizen via Melbourne, kangeroo Island en The great Ocean road, en als het haalbaar is in die maand ook nog door te reizen langs de gold Coast tussen Brisbane en Sydney(om een idee te geven heb ik een foto toegevoegd).

Als je gaat “backpacken” kan je natuurlijk niet met je rolkoffertje aankomen, vandaar dat ik een heuse backpack heb gekocht.

Maar omdat ik geen gevalletje “rugzak waar ga je met meisje naar toe wou hebben” heb ik eentje van 50 liter gekocht waar ik nu pijnlijk achter kom met inpakken. Aangezien ik natuurlijk mijn stijltang en alle mogelijke make-up kwasten mee wil nemen.

Ik denk dat ik ongeveer elke twee weken een berichtje hier plaats en de link op facebook zet, want vind het natuurlijk wel leuk als zoveel mogelijk mensen het lezen :D

ik vind de reacties op deze site ook superleuk weet alleen nog niet hoe ik er op moet reageren maar toch bedankt

Undecided

Ik hou jullie op de hoogte,