DeysivNorel.reismee.nl

Brisbane/Surfersparadise

Brisbane/Surfers Paradise

Het is alweer een tijd geleden dat ik een verhaal schreef meer en deel omdat ik er geen zin of geduld voor had zoals gewoonlijk maar op dit moment dat ik dit typ zit ik in Newcastle in een boerderij in de middle of nowhere en is de stroom uitgevallen dus schijt hem 7 kleuren, en de wind waait donders hard dus ik kon nix beters verzinnen dan Word te openen en alvast aan me blog te beginnen…

In de tussen tijd is er niet echt veel gebeurd(wat jullie interesseert) maar heb wel mijn weekje betaalde ^^ vakantie gehad naar Brisbane en surfers Paradise van 12 mei tot 20 mei en dat ga ik nu uitgebreid uit typen.

Ik had het helemaal netjes uitgestippeld dat ik eerst met de bus van Canberra naar Sydney zou gaan, een nachtje in het andere huis in sydney te slapen en in de ochtend het vliegtuig naar Brisbane te pakken.

Dat liep gelukkig helemaal volgens plan de volgende ochtend zou ik het vliegtuig in Sydney van 10:30 pakken en dan 11:50 in Brisbane aan komen. Maar omdat ik gestrests was dat het vliegveld zo groot zou zijn als Schiphol dacht ik slim te zijn en me wekker vroeg te zetten 7 uur in de ochtend vroeg.

Toen ik ook daadwerkelijk die tijd wakker werd was ik te lui om op te staan en werd het uiteindelijk toch 8 uur, na de tram en de trein gepakt te hebben naar de domestic airport kwam ik daar 9:00 aan en was het zo klein en goed aangegeven dat ik direct zag waar ik heen moest en daarom nog anderhalf uur kon zitten niksen en er was helemaal geen foodcourt of zoiets L

Eenmaal in de lucht was het anderhalf uur lang turbulentie, wat ik nog niet had mee gemaakt in de 24 uur vlucht naar Australië en dus geen pretje was, en ik blij was dat er niemand naast me zat zodat ik als ik wou ongestoord van me af kon kotsen :D

Toen ik in Brisbane aankwam was het daar 28 graden, een stuk beter dan de 12 graden die ik een Canberra had, dus was harstikke blij en zweterig.

Het hostel daarin tegen…. Het hete Backpackers resort, ondertussen heb ik geleerd dat de woorden backpackers en resort niet samen gaan.. het kon best voor een resort door gaan want er was een zwembad een bar en alle kamers hadden een eigen toilet en douche in de kamer en er was een balkon.

Maar mijn kamer omg, ik kwam binnen ten eerste rook het naar een jongenskleedkamer na de gym (flashbacks) en dan een dikke laag axe er over heen in een poging dat te camoufleren, nou ik kan je vertellen het bleef bij een poging ..

Bleek ik in een kamer 8 persoons kamer te liggen met 7 kerels, even huilen ook omdat er maar een wc was en je waarschijnlijk wel in kan beelden hoe die rook en er uitzag..

Die avond waren ze er allemaal en ze waren wel aardig maar toch, en die gene die in het stapelbed onder mij lag snurkte als een gek( is Melvin niks bij)

Maar mijn gebeden waren verhoord en de volgende dag kwamen er 2 meiden bij, en die ook nog eens heel aardig waren, daarmee ben ik 2 nachten uitgeweest wat erg gezellig en leuk was, en ben nog met een andere kamergenoot naar de Australia Zoo from Steve Irwin geweest waar gekke krokodillen shows werden gegeven en waar ik een intiem knuffel momentje met een kangeroo kon pakken ^^

Ook ben ik naar MovieWorld geweest wat een erg leuke dag was, ondanks dat de achtbanen er eng uit zagen ben ik toch overal in geweest #trots

Na 4 Dagen in Brisbane ben ik Naar surfers Paradise gegaan voor 2 dagen, om te feesten en te zonnen wat aardig gelukt is.

Dit hostel was erg leuk en gezellig en vol feestende mensen en iedereen was samen en er Waren geen groepjes ofzo( kwam vast omdat er geen Duitsers waren HAHA.. )

Met onze hele kamer (10 personen) zijn we de eerste nacht gewoon uitgeweest wat erg leuk was, en de tweede nacht heb ik met een ander Nederlands meisje de wicked pub crawl gedaan wat ook voor herhaling vatbaar was, maar helaas ”Time flies when youre having fun”

Daarna nog een nachtje Brisbane geslapen om daar de volgende ochtend op het vliegtuig terug naar sydney .

Mijn vliegtickets waren erg goedkoop omdat ik alleen handbagage meehad, maar ik dacht bij mezelf past het in je hand dan is het handbagage, en de heen weg werd ik niet gecheckt dus dacht bij mezelf komt wel goed.

Maar op de terug weg hingen overal bordjes Max 7 kilo, dus ik wegen zijn me tassen 10 kilo (net een super groot zwaar boek van Harry potter gekocht )

Het enige wat ik me kon bedenken om al m’n kleren aan te trekken, na 5 min op de wc 7 onderbroeken 2 rokken 3 T-shirts 1 trui en 1 jas later was m’n tas precies 7 kilo ik helemaal happy in de rij word me tas niet gewogen, al die moeite voor nix maar kan je wel vertellen 1,5 uur in een vliegtuig met je halve kleren kast aan is niet echt prettig…

Aangezien ik weer niks over mijn “werk” heb verteld en dat is toch wel wat ik doe hiero zou ik mijn volgende blog schrijven over hoe het is om een au pair te zijn en Tips ofzo als je zelf ooit dit geintje wilt gaan doen of omdat je het gewoon leuk vind om te lezen of als je vragen heb zet ze dan vooral hier onder in de reactie :D

Xxxx Deysi

Kiss

Reacties

Reacties

Jayden

Leukleukleuk! :D

Carrie

Zo als ik lees heb je erg naar je zin! Je moet er wel lef voor hebben om te backpacken en in verschillende hostels te slapen. Gaat je goed Deysi en enjoy your time there!!! Groetjes en take care!

Dorris

Wauw wat een avonturen allemaal! Succes nog met alles en geniet ervan! Xx

Marijke Kardol

Het is weer een prachtig verhaal. Wat beleef je veel. Geniet ervan. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active