DeysivNorel.reismee.nl

Almost done :(

Terwijl ik dit aan het typen ben, ben ik voor de zoveelste keer om 7 uur in de ochtend wakker gsketterd op me vrije dag.

Dat is dan ook het ultieme recept voor een lekker ochtend humeur --“, Niemand houd rekening met mijn slaap dat mis ik wel van thuis, respect voor rust.

Over 2 weekjes is mijn Australië avontuur al weer afgelopen, aan de ene kant heb ik super veel zin om weer naar huis tegaan en iedereen te zien en weer in het normale ritme te komen, maar aan de andere kant heb ik het hier super naar mijn zin en zou eigenlijk nog best 2 maandjes willen reizen.

Achteraf had ik het misschien anders in gedeeld bijvoorbeeld 3 maanden backpacken en 3 maandjes au pair zijn, Maar ik had totaal niet verwacht dat ik het reizen zo leuk vond, aangezien ik er een beetje tegen opzag en zelfs 2 weken voor ik weg ging elke nacht nachtmerries heb gehad over alles wat wel niet verkeerd kon gaan of dat ik gebeten zo worden in me kont door spinnen…

Begrijp me niet verkeerd, Het is super leuk om au pair te zijn en aangezien ik daar weinig tot niks over verteld heb ga ik dat nu doen^^

Toen ik liet weten dat ik 6 maand naar Australië zou gaan om daar zou werken als een au pair zouden de meeste van jullie wel gedacht hebben, hoe komt ze nou weer op dit idee of is dit een grap.

Dat was het dus niet…(wie maakt daar nu weer grapjes over..)

Voor louis gingen we naar een scholenbeurs om te kijken voor een nieuwe opleiding, en ik ging ook mee want ik hoorde dat er eten was :D Daar stond Travel Active met een stand en ze hadden allemaal verschillende pakketten wat je kon kiezen en au pair was daar een van.

Het spraak me direct heel erg aan dus nam alle mogelijke brochures mee en heb die zelfde avond nog een informatie pakket via internet aangevraagd.

2 Maanden zat ik in het vliegtuig naar Australië…. Daar tussen zaten nog best veel zaken om te regelen maar zo voelde het wel voor mij.

Toen ik me eenmaal officieel had aangemeld en ik alle papieren binnen had kon het papier werk beginnen.

Ik moest 2 ChildCare referenties laten invullen door gezinnen waar voor ik had opgepast en een persoonlijkheid referentie door iemand die niet familie is (dus Melvin) Ook moest ik honderden papieren invullen over mijn rijervaring , scholen ,werk etc. ook moest er een digitaal fotoalbum worden gemaakt met foto’s van mij en mijn gezin, en een video waar ik kort moest uitleggen wie ik ben enz. en ook nog een verklaring van de overheid dat ik niet koekoek ben of een strafblad heb.

Toen ook die hele handel was opgestuurd en ik “geaccepteerd” was voor het programma kon het zoeken naar een familie beginnen, aangezien ik niet echt voorkeur had voor iets (behalve dat ik niet in bushbush wou wonen) had ik veel keuze, het programma waarmee je die families vind doet me beetje denken aan tinder, je ziet een foto en een klein beetje informatie en dan kan je klikken yes or no en voor de families het zelfde maar dan met au pairs.

Als je dan een match hebt kun je chatten met elkaar.., ik heb eigenlijk maar 2 families een bericht gestuurd omdat ik achteraf toch heel kieskeurig was.

Sommige mensen hadden 4 kinderen of woonde in de middle of nowhere met als buren alles wat je opeet of gezinnen waar bij de ouders gescheiden waren zodat je elke week in een ander huis werkte.

De familie waarvoor ik gekozen heb had maar 1 kindje van 2 jaar (ondertussen 3) wat er super schattig uitzag en er voor mij direct uitsprong, na een aantal skype gespreken bleek het een match waar is super blij mee was, toen dat geregeld was en er afgesproken was dat ik 5 maanden zou blijven van 12 maart tot 12 augustus was er nog 1 maand over voor reizen.

Onder tussen was het ook al januari dus moest snel iets verzinnen, na veel gegoogeld en gelezen te hebben, heb ik dus besloten om van Adelaide naar Sydney te reizen.

Daar heb ik het natuurlijk al over gehad dus we skippen even 3 maand naar april.

Na een maandje kwam ik echt in mijn ritme, had leuke meiden ontmoet en voelde me helemaal op me gemak.

Er is best een groot netwerk van au airs in Canberra wat super gezellig is en elke donderdag vrijdag en zaterdag avond is bijna iedereen in uni pub voor de 2,50$ drankjes en iedereen kent elkaar wat heel gezellig is.

Ik werk 5 dagen in de week, elke ochtend wekker op 7 uur om Eleanor wakker te maken samen te ontbijten en naar school te brengen, overdag heb ik de hele dag vrij meestal ga ik naar de sportschool en lig de hele middag in bad, maar soms doe ik leuke dingen met andere au p airs Canberra bekijken .

Natuurlijk heb ik ook gewoon mijn taken wat best basic is, gewoon de was doen opvouwen, stofzuigen en mijn eigen kamer en badkamer schoon houden.

Rond 4 uur haal ik Ella weer op en spelen we de rest van de middag thuis of doen andere leuke dingen, Soms zorg ik ook voor het eten maar meestal is Daniel(Hostdad) optijd thuis zo dat hij dat zelf kan doen.

Aupairs krijgen uitbetaald in “pocket money” dus niet volledig betaald zoals je zou krijgen als een “normale” baan zou hebben, het is zo omdat ik gratis eten krijg, gratis met de auto rij en daar woon natuurlijk.

Best goeie deal voor mij het is ook vooral heel erg leuk en gezellig, ik heb echt het gevoel dat ik bij de familie hoor, ze nodigen met overal bij uit en ik mag altijd mee en heb ook een goeie band met Daniel Danielle en Eleanor.

Eleanor is super slim voor een 2/3 jarige, wat meestal heel grappig is en ik ga 9/10 stuk om dingen waar ik eigenlijk niet om zou moeten lachen.

Altijd van die random dingen zovan.. Deysi.. Boys don’t have vagina’s…. uhm.

Ik weet meestal niet zo goed hoe ik er op moet reageren maar toch , Ook is het super lief en cute als ze weg is geweest met haar ouders en het eerste wat ze doet als ze thuis komt is mij knuffelen.

Dat soort dingen wegen veel zwaarder op dan tegen mijn chagrijnige ochtendhumeur omdat ze schreeuwt.

Aangezien mijn tijd er bijna opzit kan ik met zekerheid zeggen dat dit super geslaagd was en nu al zin heb om weer terug naar Australië tegaan omdat ik nog lang niet alles heb gezien.

Deysi

Kiss

Reacties

Reacties

Jayden

Geweldig. :3

Rietje

Wat heb je toch een leuke stijl van schrijven, ik zie het voor me, nog veel plezier en goede reis terug.dukke knuf

Carrie

Deysi het zal wel even wennen zijn als je weer thuis bent. Maar je hebt een leuke ervaring gehad in Australië! Wij wensen je een goede reis terug. Knuffels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active