DeysivNorel.reismee.nl

kangeroo island en the Barrosa wine valley

kangerooisland,barossa valley en great ocean road die tours ging ik doen bij deze het verslag in geuren en kleuren.

De eerste Tour die ik ging doen was kangerooisland, we werden 5:15 opgehaald zeiden ze ik stond netjes 5:15 klaar komen ze pas om 5:45. toen zootje gezeur omdat die man zei dat ik niet in de Tour hoorde en na dat ik mijn paspoort had laten zien nog steeds vol hield dat ik stacey hete, doen die daar eenmaal achter was konden we eindelijk gaan.

het was ongeveer anderhalf uur rijden naar de veerpont, halve wegen kwamen we er achter dat onze "tourguide" een gevaar op de weg is, ik vergelijk hem even met de chauffeur van de collectebus in harry Potter ????

maargoed het pontje naar penneshaw ( kangerooisland) duurde ongeveer een half uur en toen waren we er gelukkig ongedeerd haha. Als eerste gingen we hike doen van 2 km naar prospect Hill waarvan je een mooi uitzicht over de stranden hebt erg mooi.

Daarna gingen we naar sealbay dat is van een soort gelijk bedrijf als dolfinarium alleen deze zeehondjes zijn wel wild maar toch heel tam, je kon super dicht bij komen en dat was heel leuk om te zien. Daarna gingen we in het natonale park koala's en emu's ( sjieke struisvogels) spotten, ook super leuk alleen de koala's waren nogal hoog dus echt mooi zicht was er niet.

De eerste kangeroo hebben we gespot omdat ie bijna onder de tourbus zat, de man probeerde nog grappig te zijn van hebben we vlees vanavond maar dat soort grappen zijn dus niet leuk als je op kangeroo island bent.

Dag 2 hebben we gelukkig veel meer kangeroo's wallabie's en emu's gezien, ook zijn we naar de remarkable rocks geweest dat is eigenlijk een vulkaan die vroeger te lui was om volledig uittebarsten waardoor de lava weer steen werd. Verder zijn we wezen zandboarden wat voor 1 keer heel leuk is maar aangezien je niet de hele Sahara in je mond wilt kan je het daar beter bij houden. Ook nog gekajackt waarbij ik toen we bijna klaar waren uit me kajak kletterde en zo mijn kleren voor de rest van de dag nat maakte :D

ongeveer 10 uur savonds kwamen we weer aan, waarna ik snel mijn bed in dook want volgende dag weer een Tour om 7 uur naar de barossa wijn valley.

al snel had ik door dat deze tourguide haar rijbewijs niet bij de ah zegelactie had gekregen, maar gewoon fatsoenlijk kon rijden.

we hebben ongeveer 6 wijn bedrijven bezocht en overal konden we er ongeveer 5 of 6 proeven, van hele lekkere zoete naar smerige drogen wijn en port waar ik totaal niet van houd maar verder was het superleuk en lekker.

ik wou eigenlijk de ocean road Tour ook hier bij in doen maar dan word het allemaal te veel en te langdradig dus die is onderweg, het is trouwens superleuk om al die leuke berichtjes van iedereen te lezen echt super :D

deysi

Reacties

Reacties

Daniela

Wat schrijf je dit weer leuk! Lekker van genieten allemaal, gelukkig ben je ongedeerd gebleven hahaha.

Carrie

Hoi Deysi
Wat een mooi verslag! Blij dat je ongedeerd uit die tour bent gekomen en dat je de volgende dag een beter chauffeur had. Geniet maar lekker van al het mooi's dat je onderweg tegen komt. Hugs!

Tante Ellen

Oh Deysi, wat heerlijk om te lezen! Je schrijft zo leuk en gezellig, we reizen en beleven echt alles met je mee :-D !!

Marijke Kardol

Hoi Deysi,
Weer leuk om te lezen. Blijf je deze periode op dezelfde plek en ga je van daaruit trips maken? Of ga je nog backpacken?
Groetjes,
Marijke

Je minder emotionele vader

Wat heb je het weer leuk geschreven...blijf genieten en tot gauw :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active