DeysivNorel.reismee.nl

Great ocean road and grampians

Zoals ik al gezegd had maak ik van gor Tour een apart verslag, deze Tour duurde namelijk drie dagen en anders werd het zo lang verhaal..

Net als bij de kangeroo island werden we opgehaald om 5:45 veelste vroeg natuurlijk, de eerste dag was het meeste rijden ongeveer 500 kilometer dus alle te kort gekomen slaap kon ik lekker in halen, waar door de tijd ook super snel voorbij ging.

na een paar tussen stops om fotó's te maken van toeristische dingen en om te lunchen kwamen we ongeveer 4 uur aan in de grampians national park, waar allemaal dieren wild rond lopen dus super leuk om te zien, als eerste gingen we naar de "balconies" voor een hike van 2 km alleen maar naar boven wat super zwaar was maargoed eenmaal boven was het uit zicht super mooi.

aangezien we super veel rotsen en stranden hebben gezien zal ik jullie niet vervelen met 12 uitgebreide verhalen over ( voor mij gevoel de zelfde ) zee en rotsen schrijven. aangezien we midden in het bos zaten was ik niet al te blij toen we in een soort blokhut gingen slapen, maargoed gelukkig was alles schoon en zag ik nergens spinnen...

op dag twee moesten we 6:00 aan het ontbijt zitten wat gelukkig wel super lekker was met pancakes vers fruit enz dus ja dat weegt wel tegen elkaar op :D

we zouden beginnen met een lichte Hike naar een waterval in een dal, wat dus een lichte Nike zou moeten zijn was dus een mega zware Hike voor mij en de rest behalve voor de tourguide die het al honderd Keer had gedaan man man man..

eerst ging je rustig naar beneden en toen kwamen de trappen, ze waren ongeveer net zo hoog als mijn knieën dus ik ging hobbelend naar beneden. Benede was een super mooie waterval wat ik erg mooi vond maar niet echt de tijd had om te genieten omdat ik helemaal kapot was en al tegen de terugweg opzag. Wat dus echt niet mee viel aangezien ik toen ik weer in de auto zat alle mogelijke medicijnen die ik bij me had innam ????????????

dus ik dacht nou lekker rust komt de Tour vrouw aan over een kwartier gaan we nog een hike doen van 5 km naar de pinnacles ik dacht echt bij mezelf fack mijn leven.

deze Hike viel ook totaal niet mee want het waren alleen maar rotsen waar je je op moest klimmen maargoed net zoals de rest was het uitzicht weer toppie ( daar is ook de foto gemaakt waar ik op die rots sta wat ik trouwens dood eng vond) eenmaal weer beneden en een dikke enkel later kreeg ik eindelijk mijn wel verdiende rust en reden we 3 uur naar de "twelve apostels"

ik zet het even tussen haakjes omdat het er maar 8 waren maar zoalsonze tourguidde uitlegde komt dat om dat Australiërs iedereen graag in de war maken.

in de avond Gingen we terug om de zonsondergang te bekijken, helaas was het te mistig om wat te zien maar wel een hele leuke avond gehad.

de derde en laatste dag kwamen we eindelijk de great ocean road, een weg van meer dan 240 kilometer langs de kust. De weg is na de eerste wereld oorlog gemaakt door soldaten die de oorlog hadden overleefd en graag iets om handen wilden hebben, er staat aan het begin is ook een mooi monument gemaakt voor die mensen aangezien ze er ongeveer 30 jaar hebben overgedaan.

ondertussen kwamen we dichter en dichter in Melbourne en was de Tour bijna afgelopen en werd iedereen op verschillende plaatsen afgezet, wou de tourguidd nog een afscheids liedje opzetten over Australië wat er op neer kwam van elke dag dat je niet dood bent gegaan van de beesten in Australië

your winning in life ????

Reacties

Reacties

Ilja

Als he terug bent heb je een top conditie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active