DeysivNorel.reismee.nl

Melbourne it is !!

Ondertussen dat ik dit schrijf/typ zit ik al in sydney maar was heel "druk" en had eigenlijk ook de rust niet om te gaan zitten en te typen haha

Maargoed omdat ik nu op mijn laatste bestemming ben kan ik met volle overtuiging zeggen dat Melbourne de leukste stad was, het is daar super gezellig allemaal kleine eet tentjes en straat muzikanten wat een hele leuke sfeer gaf.

Ook ging er door het hele centrum een gratis tram waar ik wel honderd keer ben in en uit gestapt omdat ik telkens de weg kwijt was of de verkeerde tram had gepakt, maar daar door heb ik volgens mij wel alle leuke plekjes gezien :D

I sliep de hele week in het zelfde hostel ( urban central ) lekker makkelijk, gelukkig was het een goede keuze en heb ik me er erg vermaakt in het hostel zat ook een bar waar elke avond een andere aanbieding was en dus het hele hostel heen ging Wat heel gezellig was.

Het enige wat ik minder vond was een kamergenoot die 24/7 aan het zeiken was, dus als ze binnen kwam deed ik mooi mijn oortjes in haha.

In Melbourne zelf heb ik ook hele leuke dingen gedaan lekker op het strand hangen in St.kilda, winkelen verder ben ik nog naar Sealife gegaan dat was ook super leuk, ik ben ook nog naar de eureka tower geweest die geeft je een heel uitzicht over Melbourne, na 19 dollar hebben betaalt en 25 verdiepingen naar boven kom je eidelijk boven is de batterij van je camera en telefoon leeg --" nou ik kan je wel vertellen dan is het uitzicht ook een stuk minder.

Verder heb ik het in Australië algemeen heel erg naar me zin, moet nog wel een beetje wennen aan alle auto's die de "verkeerde" kant oprijden, of dat er om de 2 meter een zwerver ligt, of dat de 2 dollar munt de kleinste is ?!

Gewoon die kleine dingen dat je denkt WTF is dit nu weer haha, zoals het heel normaal is om je eigen wijn mee te nemen, dat als er squeez op je bakje ketchup staat je niet het gaatje naar he gezicht moet houden maar naar je eten...

Na een week Melbourne ging ik naar Sydney met de trein van 11 uur, dat was op zich helemaal niet zo erg geweest als ik naast een normaal persoon had gezetten.

Toen ik aan kwam op het station zag ik al een vrouw zitten die niet helemaal 100 leek, ze was aan het schreeuwen en doen, ik dacht al bij mezelf geweldig dadelijk zit ik daarbij in de coupe helemaal leuk.

maargoed dat was inderdaad het geval ik zat zelfs naast haar --" gelukkig zat ik wel bij het raam want dat slaapt lekkerder en gaf frisselucht hoopte ik want deze vrouw stonk gigantisch man man, ik heb de helft van de tijd mijn neus dicht gehouden want ging bijna over mijn nek.

Ja bah maar het word nog erger helaas.. Na ongeveer 3 uur rijden stapten er blijkbaar vrienden van de "stink" vrouw in de trein aan het andere kant van het gangpad, zoals ze er uitzagen roken ze waarschijnlijk ook niet beter, maar durfde niet te ruiken bang om mijn reuk orgaan voorgoed te verpesten..

De trein was nog niet weg of ze trokken allemaal blikken bierlos om onder luid gezang alles op te drinken, ik weet nog steeds niet hoe het me gelukt is maar ik ben in slaapgevallen, toen ik eenmaal wakker werd waren ze alle drie stomdronken en had die vrouw naast me zo te ruiken alles laten lopen :((

Gelukkig had iemand met meer lef dan mij geklaagd bij de conducteur want bij het volgende station werden ze alledrie er uit gegooid en opgepakt door de politie :D ook ik kreeg een nieuwe stoel want die naast me zat onder het bier en andere dubieuze vloeistoffen :$

al met al kwam ik aan in Sydney maar had nog geen hostel niks, dus heb ik Lotte gebeld of haar hostel nog plek had en gelukkig hadden ze dat nog.

Ondanks de kakkerlakken was het een erg gezellig hostel waar ik 2 nachtjes zou blijven. Als ik mijn volgende blog schrijf over sydney ben ik denk ik al bij mijn host familie in canberra en zit het reizen er al weer op :((

Deysi

Reacties

Reacties

Jayden

Hahahah hillarisch sommige stukken. Fijn dat het al met al goed gaat.

Marijke Kardol

Wat een avontuur zeg.
Je zal wel moe geweest zijn bij aankomst in Sydney.
Geniet nog even van je vrije tijd.

Groetjes van ons.

Gert

Hoi dees. Gaaf allemaal wat je aan het doen bent. Ik ben erg trots (en jaloers????) op mijn nicht????????????????

Ellen

Oh Deysi, het is zó leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!! Ben stiekem ook wel een beetje jaloers! Geniet nog even van je vrije tijd...!

Tonnie en Geri

hoi Deysi even je verhaaltjes bijgelezen lijkt ons een mooi land.veel plezier verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active