DeysivNorel.reismee.nl

~Sydney~

Heeey,

Laughing

Ondertussen dat ik dit verhaal schrijfzit ik in canberra en heb ik eindelijk zin en tijd gemaakt om er rustig voor te gaan zitten :D

Mmm.. sydney...

Sydney was super, zoals ik in mijn vorige verhaal al vertelde was het begin nog al chaotisch aangezien ik nog geen slaapplaats had en alle hostels volzaten in verband met de mardigrass en de hostels die nog niet vol zaten vroegen minstens 70 dollar voor een nacht

Cry

Dus heb mijn reddende engel lotte die toevallig ook in sydney was gebelt en zij heeft in haar hostel nog een plekje voor mij kunnen regelen voor 2 nachtjes thankgod. Ik heb het super leuk met lotte gehad en andere mensen die zich bij ons groepje voegden, mede daardoor heb ik eerste week weinig van sydney zelf gezien aangezien we elke avond aan het feesten waren en overdag op het strand lagen en vol bewondering naar de surfende gasten keken.

Als of het geluk aan onze zijde stond was die week the australian open of surfing Manly Beach waar we heerlijk naar hebben liggen kijken, en de Mardi Grass (de australische gayparade) wat een super groot feest was en wij ontzettendvoor haden uitgedost incl konijnen oren en glitter tattos.

Het was een grotegezelligheid er was zelfs een hele nederlandse wagen in de optocht met keiharde nederlandse muziek dus dat was wel leuk om te zien. waar ik wel raar van stond te kijken is dat het in australie nog illegaal is om met het zelfde geslacht te trouwen... mischien daarom dat iedereen vreselijk los ging

Cool

Aangezien alle hostels zo vol zaten ben ikeen paarkeer verkast in2 weken tijd, van Surryhills naarMaze BackPackersnaar Surfside bondi beach naar YHA en als laatste bestemming Baze Backpackers.

De meeste hostels van daar waren best te doen YHA was gewoon heel goed met poolparty's en een bar onder het hostel en gratis BBQ, Maze BackPackers konden ze beter Maze Sauna noemen aangezien het in de kamers volgens snapchat 33 graden was :( Surryhills waren me kamergenoten kakkerlaken... die ook uit de gootstenen kropen terwijl je je handen staat te wassen..

Maar het ergste was toch wel Surfside Bondi Beach, de ligging was super goed 2 minuten van het strand en de winkels supermarkt maar daar is ook alles mee gezegt.

Lotte en ik hadden dat hostel gevonden op hostelworld en het stond heel goed aangeschreven en was goedkoop dus we dachten oke laten we dat doen. Toen we aankwamen begon de ellende al, ze zeiden dat we het verkeerde hostel hadden geboekt maar na onze boekings papieren en betalinggegevens te laten zien gaf hij toch maar toe dat we bij het goede hostel zaten maar ze teveel boekingen hadden en te weinig bedden..

Uiteindelijk kregen we eindelijk een kamer van waar hij zei dat het een upgrade was aan gezien we van een 8 persoons dorm naar een 6 persoons dorm gingen, wat het officeel moest zijn maar er sliepen 8 mensen incl ons omdat ze verkeerd hadden geboekt en twee mensen bij elkaar in bed moesten want ze hadden te weinig bedden

Undecided

De sfeer was wel goed opzich alleen iedereen was voor mij gevoel om 1 uur al kats dronken dat er niks zinnigs meer uitkwam, s'avonds speelde ze strip goon (goon hele goedekope wijn in pakken van ong 5 liter voor 14 dollar )pong maar dat hadden wij helemaal niet door dus gingen er gezellig bijzitten en avondeten, maar toen de eerste compleet naakt stond te dansen hadden we toch besloten om rustig binnen te gaan zitten zodat ik nog van me eten kon genieten...

Via dit hostel zijn we ook naar de mardigrass gegaan met een hele leuke nederlandse groep die ook baalde in dit hostel,toen we terug kwamen hebben we eerst in het hostel een spin gespot die ongeveer even groot was als mijn hoofd.. en kwamen daarna er achter dat er politie in het hostel was omdat er te veel kabaal was geweest mensen hadden voetbal gespeeld met een ventilator wijn flessen op straat kapot gegooit etc.

Je snapt waarschijnlijk wel dat wij het niet zo erg vonden om de volgende dag uit te checken en terug te gaan naar sydney central, van uit daar heb ik afscheid genomen van lotte en mijn eigen weg gegaan.

Ik wil nog wel even wat kwijt over het uitgaan in australie.., wat zijn die uitsmijters een eikels zeg echt niet normaalen best aparte regels.

Als je als jongen met je vrienden naar binnen wilt is het heel lastig tenzij je meiden bij je hebt anders kom je er niet in. Ik was met een clubje en was de enige die nix gedronken had omdat ik de hele dag op het strand gelegen had, dus wij willen naar binnen en ik ging helemaal stuk om iemand humor mocht ik niet naar binnen omdat ik dronken zou zijn WAT?!

Oke dit word een hele lange post heb er pas een week opzitten

Cool

Ik had me voorgenomen om deze week veel te zien omdat de eerste week meer en deel feesten was en ik toch wel meer wou zien dan clubs :D

Ik ben de eerste dagen naar de Darling harbour geweest, Opera house, botanical gardens Harbour bridge heb ik ook gezien.

Het operahouse was supermooi van buiten maar van binnen de hal enzo viel wel mee, had eigelijk nog een tour willen doen dan laten ze ook de operazalen zien enz maar het was best duur en zo intressant vond ik het ook weer niet. Ik had ook een kaartje kocht dat je voor een prijs naar 3 dierentuinen kon madame tussauds en de hoogste uitkijk toren in sydney wat ik natuurlijk allemaal heb gedaan en heel leuk was.

Ook ben ik wezen Skydiven, Dat was echt super gaafhele leuke ervaring, ik had het de avond ervoor besloten dus had geen tijd om zenuwachtig te zijn haha, eerst reden we een uurtje naar de sydney skydivers en kreeg je je een heel lelijk pak aan een een tuig waardoor ik op een rollade leek (dat is ook de reden dat het filmpje niet op facebook staat)

We waren met z'n 10én gingen allemaal in een super klein vliegtuigje, ondertussen dat we omhoog gingen maakt die man zich aan mij vast en begint te praten heel gezellig allemaal en in eens gaat het luikje open en springen er 3 solo springers uit en ga ik er vrijwel direct achteraan had niet eens de tijd om rustig op voor te bereiden wat eigelijk wel beter is...

Eenmaal in de lucht bedankte ik de zee grondig die de dag ervoor mijn extencions tot een grote bal had omgetoverd waardoor ik nix in had, anders had iemand anders in z'n achtertuin mijn weave gevonden, jezus wat ging dat hard foei haha.

Toen we beneden waren dacht ik echt wauuww dat heb ik even geflikt haha, de pijn in mijn oren behoede me om nog een keer te gaan want dat was heel goedkoop maargoed.

Het skydiven was een beetje afscheid sydney, op naar het volgende avontuur Aupair in Canberra :D

Cheers, Deysi

Kiss

Reacties

Reacties

Jayden

Heel veel plezier in Aupair ^^. Klinkt super leuk wat je allemaal doet. Gaaf van het skydiven. :)

Jenny van de Zweerde

Wauw, wat een belevenissen. Echt te gek dat je dit onderneemt. Nog heel veel succes met je baan als Aupair en hopelijk krijgen we nog veel verhalen te lezen.

Lotte hostelmattie

Nou, mij heb je weer laten lachen! Topwijf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active